Een nieuw verslag van de Huiscommissie dat dinsdag werd gepubliceerd, bekritiseert het $5 miljard Clean School Bus Program van de Biden-Harris-administratie en noemt het een mislukking vanwege hoge kosten, inefficiëntie en mogelijke voordelen voor de Chinese Communistische Partij (CCP).

Feb 7, 2023; Washington, DC, VS; President Joe Biden houdt de Staat van de Unie-toespraak voor een gezamenlijke zitting van het Congres in het U.S. Capitol, dinsdag 7 februari 2023 in Washington, terwijl Vice-president Kamala Harris en Huisvoorzitter Kevin McCarthy uit Californië applaudisseren. Verplichte credit: Jacquelyn Martin/Pool-USA TODAY NETWORK

Het rapport, samengesteld door de Subcommissie Energie en Handel van het Huis voor Toezicht en Onderzoeken na een jaarlange enquête, onthult verschillende problemen met het programma, waaronder hoge kosten, betrouwbaarheidsproblemen en zorgen over de nationale veiligheid.

Het Clean School Bus Program, gefinancierd door de Bipartisan Infrastructure Law die in 2021 werd aangenomen, had als doel bestaande schoolbussen, voornamelijk op diesel, te vervangen door zero-emissie en schone energie-opties, zoals elektrische bussen.

Dylan McCullough, Chief Communications Officer van het Anderson School District 3, toont de eerste elektrische bus in de parkeerplaats van het Anderson School District 3 kantoor in Iva, S.C. dinsdag 30 juli 2024.

Shotgun Pistol – Geen FFL Vereist, Direct Naar Uw Huis Verzend

De Environmental Protection Agency (EPA) is verantwoordelijk geweest voor het toezicht op het programma.

Kamala Harris kondigde het initiatief voor het eerst aan in oktober 2022 en prees het als een stap vooruit in het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen en het creëren van banen.

Echter, volgens het rapport heeft het programma moeite gehad om deze beloften waar te maken.

Een van de belangrijkste bevindingen van het rapport is het aanzienlijke prijsverschil tussen elektrische schoolbussen en traditionele dieselmodellen.

Gemiddeld kost een elektrische schoolbus $381.190, vergeleken met $100.000 voor een volle dieselbus.

Zel zelf alternatieven zoals propaan- en samengeperst aardgasbussen, die milieuvriendelijker zijn dan diesel, kosten veel minder, met gemiddeld $150.774 en $140.000 respectievelijk.

Bovendien zijn de kosten van elektrische bussen niet inclusief noodzakelijke infrastructuur, zoals oplaadstations.

Het rapport citeerde een geval in Ann Arbor, Michigan, waar het lokale schooldistrict verwachtte $50.000 uit te geven aan oplaadhubs voor vier elektrische bussen, maar uiteindelijk bijna $200.000 betaalde.

Naast de hoge kosten wijst het rapport op betrouwbaarheidsproblemen met elektrische schoolbussen.

Volgens de New York Association for Pupil Transportation hebben elektrische bussen een uitvalpercentage van ongeveer 20%, terwijl dieselbussen een veel lager uitvalpercentage van 1-2% hebben.

Dit heeft zorgen geuit over de langetermijn levensvatbaarheid van elektrische schoolbussen voor consistente leerlingenvervoer.

De verbinding van het programma met de elektrische voertuigen (EV) toeleveringsketen van China bemoeilijkt de situatie verder.

Het rapport merkt op dat China ongeveer tweederde van de mondiale productie van EV-batterijcellen controleert, vergeleken met slechts 7% die in de Verenigde Staten wordt geproduceerd in 2022.

Deze zware afhankelijkheid van Chinese technologie roept zowel zorgen over de nationale veiligheid als over mensenrechten op.

Het rapport benadrukt dat de EV-leveringsketen in China, met name in de regio Xinjiang, verband houdt met dwangarbeidpraktijken die Uyghur-moslims betreffen.

Congreslid Cathy McMorris Rodgers (R-WA), die de Huiscommissie Energie en Handel voorzit, bekritiseerde het Clean School Bus Program scherp. “Het is duidelijk dat het $5 miljard Clean School Bus Program in het algemeen een mislukking is en in veel gevallen een verspilling van de hard verdiende belastinggeld van Amerikanen,” zei ze in een verklaring.

Rodgers merkte verder op dat het programma China’s dominantie in de EV-markt ten goede komt, terwijl het beperkte voordelen oplevert voor Amerikaanse belastingbetalers.

Het rapport wees ook op zorgen over het beperkte bereik van de elektrische schoolbussen. Standaard elektrische bussen van de toonaangevende fabrikant BlueBird kunnen slechts 120 mijl rijden op een enkele lading, terwijl propaanbussen tot 400 mijl kunnen rijden voordat zij moeten bijtanken.

Koude weersomstandigheden verergeren het probleem, met een studie van het National Renewable Energy Laboratory die aantoont dat elektrische transitbussen ongeveer een derde van hun bereik verliezen bij 25 graden Fahrenheit.

Naast de technische en financiële uitdagingen waarschuwde het rapport voor mogelijke frauderisico’s als gevolg van gebrekkige documentatie-eisen voor aannemers.

De EPA heeft naar verluidt vertrouwd op zelfgecertificeerde aanvragen, zonder voldoende verificatie van aanvraaginformatie te vereisen.

Een afzonderlijk rapport van het kantoor van de Inspecteur-generaal van een county in Maryland benadrukte ook miljoenen dollars aan “verspilling” in verband met het programma.

De Biden-Harris-administratie heeft het Clean School Bus Program verdedigd als een essentiële stap in de richting van het verminderen van uitstoot en het bevorderen van schone energie.

Echter, critici beweren dat de financiële inefficiënties van het programma, de afhankelijkheid van Chinese technologie en de beperkte voordelen voor Amerikaanse belastingbetalers zwaarder wegen dan de milieu-doelstellingen.

De bevindingen van de Huiscommissie zullen waarschijnlijk verdere discussies over het schoon energiebeleid van de regering en de langetermijneffecten op de economie en nationale veiligheid aanwakkeren.


Source: https://www.rvmnews.com/2024/09/biden-harris-admins-electric-school-bus-blunder-exposed-by-multiple-reports/

.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....