Bedrijven die zich uitspreken tegen het overheidsnarratief lopen het risico kapotgemaakt te worden. Dit heeft een angstaanjagende impact op de economie. De cancelcultuur, oorspronkelijk gericht op individuen, richt zich nu ook op bedrijven en organisaties. Elke organisatie die zich durft uit te spreken, loopt het risico geïsoleerd te worden. Het gaat niet meer om een boze tweet, maar om zakelijke partners die abrupt stoppen met samenwerken, banken die rekeningen sluiten en betaalproviders die accounts blokkeren en tegoeden bevriezen. Dit is een moderne heksenjacht. Sociale media platformen en publicatieplatformen, die het hart van het vrije debat zouden moeten zijn, knikkeren individuen en bedrijven er steeds vaker zonder pardon vanaf als ze tegen het overheidsnarratief ingaan. Publicatieplatformen verwijderen accounts en blokkeren bedrijven onder het mom van het tegengaan van ‘nepnieuws’. Angst en zelfcensuur spelen een grote rol, waarbij bedrijven zwijgen uit angst het volgende slachtoffer te worden. Dit resulteert in een eenzijdige wereld vol uitsluiting, waarin afwijkende standpunten verdwijnen en alleen de heersende norm toegestaan is. Als cancelcultuur het publieke debat volledig overneemt, verliezen we een democratie waarin open debat en diversiteit aan perspectieven gewaardeerd worden. Het is een ernstige bedreiging voor onze vrijheid van meningsuiting. NineForNews staat als een van de laatste bastions voor het vrije woord in Nederland, maar loopt ook een groot risico financieel vermoord te worden. Daarom hebben ze dringend steun nodig. Donaties kunnen gedaan worden in euro of in crypto. De cancelcultuur is al gaande en grijpt bedrijven bij de keel, sluit hun betaalmogelijkheden af en dwingt ze tot stilte. Als we niet oppassen, blijft er slechts een illusie van vrijheid over en worden we een Nederland dat siddert voor de greep van de cancelcultuur.


Source: https://www.ninefornews.nl/cancelcultuur-wurgt-nederland-en-vernietigt-vrijheid/

.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....