Tijdens het Kamerdebat over de onderwijsbegroting voor komend jaar gooide NSC-Kamerlid Aant Jelle Soepboer de knuppel in het hoenderhok door de enige vraag te stellen die er echt toe doet: niet hoeveel geld we in het onderwijs stoppen, maar hoe we dat geld besteden. Een vraag die de vinger op de zere plek legt, want in ons door links overgenomen onderwijs gaat al jaren veel te veel geld naar de verkeerde dingen.
Huiswerkbegeleiding, lerarensalarissen, praktijkonderwijs en innovatie: dát is waar de coalitie op wil bezuinigen en dat is onverantwoord. Daarom dient JA21 samen met D66, CDA en CU een amendement in om deze bezuinigingen tegen te houden!
Wat deed Joost Eerdmans vervolgens in het debat? Hij gaat een samenwerking aan met partijen als D66, CDA en de ChristenUnie om een amendement in te dienen dat zogenaamd de bezuinigingen moet tegenhouden. Huiswerkbegeleiding, lerarensalarissen, praktijkonderwijs en innovatie zijn de speerpunten. Maar zeg nou zelf, wat hebben deze partijen in het verleden bijgedragen aan de kwaliteit van ons onderwijs? Juist: helemaal niks. D66, CDA en de CU zijn zelf verantwoordelijk voor de puinhoop waarin ons onderwijs zich momenteel bevindt. Samenwerken met deze partijen is niets minder dan hypocriet, en een gezonde rechtse partij zou nooit die fout mogen maken.
In plaats van almaar meer geld pompen in een systeem dat volledig door linkse idealen is gecorrumpeerd, moeten we juist de bezem door het hele onderwijs halen. Er moet fors bezuinigd worden op zinloze nepstudies in de alfa-hoek die helemaal niets bijdragen aan de toekomst van onze jongeren of onze samenleving. Waarom zouden we nog langer belastinggeld verspillen aan studies die uiteindelijk slechts activisten produceren die de straat op gaan om nog meer subsidies te eisen?
Ines van Bokhoven, ooit zelf werkzaam in het onderwijs, verwoordde het goed op X: “Nee, meer geld is niet de oplossing. Goed opgeleide, toegewijde docenten die niet zichzelf, hun politieke standpunten en hun seksuele geaardheid, maar de KINDEREN op de eerste plaats zetten: DAT is de oplossing.” En daar ontbreekt het schrijnend aan. Het probleem in ons onderwijs is niet een gebrek aan geld, maar een gebrek aan gezond verstand en toewijding aan de leerling. Het is tijd dat we ons onderwijs teruggeven aan de mensen die er echt toe doen: de kinderen, en de docenten die hen op een neutrale en waardevolle manier iets willen bijbrengen.
Eerdmans en zijn ‘coalitie van bezuinigingsverstoorders’ maken zich hard voor het verkeerde. Het is tijd voor verandering, en dat begint met de juiste prioriteiten stellen. Laten we ophouden met dweilen met de kraan open, en eindelijk eens het onderwijs hervormen zodat het écht in dienst staat van de toekomst van onze kinderen, en niet van de ideologieën van de politiek correcte elite.
1 keer per dag de belangrijkste berichten, 1 keer per week de belangrijkste headlines, en de nieuwste uitzendingen van hnmda, zo in je postvakje... zeg nu ja....