© BELGA

Nogal wat klanten van Argenta zagen betalingen twee keer van hun rekening gaan. Maar ze moeten zich geen zorgen maken, klinkt het bij de financiële instelling. Het wordt nog deze week terugbetaald.

Thierry Goeman

Een aantal lezers signaleerden ons dat ze bij het controleren van hun bankrekening vreemde transacties hadden opgemerkt. Bepaalde betalingen waren twee keer uitgevoerd, zodat het bedrag dus ook twee keer van hun rekening was gegaan. Kleine en grotere bedragen.

Bij Argenta geven ze toe dat er een probleem is geweest op 7 en 8 juli. “Maar dat is intussen opgelost. We hebben inderdaad gezien dat bij een aantal klanten twee keer dezelfde betaling werd uitgevoerd”, zegt woordvoerder Tiziana Rizzo.

“Klanten die zo iets merken, hoeven niets te doen. Ze worden door ons verwittigd en krijgen hun centen in de loop van de week terug op hun rekening gestort. We hebben ook onze filiaalhouders verwittigd, zouden die vragen krijgen.”

“Beperkt aantal klanten”

Om hoeveel klanten en over welk bedrag het gaat, kan de bank niet zeggen. “Maar het gaat om een beperkt aantal klanten. Onze systemen zijn intussen aangepast, zodat zoiets in de toekomst niet meer kan gebeuren”, zegt Rizzo nog.

De problemen bij Crelan en Axa Bank, waar klanten half juni problemen ondervonden en onder meer betalingen niet meer werden uitgevoerd, die zijn intussen ook opgelost.

LEES OOK. Veel klanten van Axa niet te spreken over fusie met Crelan: “Gelukkig ben ik nog klant bij een andere bank”

Door NieuwsBlad

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....