In een dramatische zet die sterke steun voor ouderlijke rechten aangeeft, heeft het Amerikaanse ministerie van Onderwijs een federaal onderzoek gelanceerd naar het ministerie van Onderwijs van Californië (CDE), waarbij het wordt beschuldigd van het schenden van federale wetgeving door de genderidentiteit van studenten voor hun ouders verborgen te houden. Het onderzoek richt zich op een controversiële wet in Californië die leraren verbiedt ouders te informeren over de gendertransities van kinderen op school.
Ter context, Assembly Bill 1955 is het radicale nieuwe beleid van Californië dat ouders hun fundamentele rechten ontneemt die zijn vastgelegd in de Family Educational Rights and Privacy Act, beter bekend als FERPA. De rechten in FERPA geven ouders expliciet toegang tot de onderwijsgegevens van hun kinderen en de transparantie die ouders nodig hebben, terwijl de wet van de assemblee die de Democratische leiders van Californië hebben bedacht, tot doel heeft federale vrijheden tegen te spreken.
Het onderzoek, geïnitieerd door het Student Privacy Policy Office (SPPO), volgt geloofwaardige signalen dat meerdere lokale onderwijsinstanties in heel Californië de informatie over de genderidentiteit van studenten voor ouders hebben verborgen. SPPO gelooft dat deze instanties hebben gehandeld onder directe invloed van de wet van Californië, wat zorgen doet rijzen dat schoolpersoneel in de hele staat routinematig de door de federale overheid beschermde rechten van ouders schendt.
Het nieuwe beleid is in volle gang met de steun van het California Justice Center, dat een vernietigende analyse van de wet heeft uitgebracht. Hun verklaring zaait angst onder talloze Californiërs die willen weten hoe het met hun kinderen gaat. De verklaring luidt: “Elke openbare school in Californië heeft een beleid om ouders van studenten het recht te ontzeggen, of effectief te voorkomen, om de onderwijsgegevens van hun kinderen in te zien en te beoordelen.”
Minister van Onderwijs Linda McMahon heeft haar diepe zorgen geuit over de controversiële wetgeving van Californië en scherpe kritiek geuit op schoolpersoneel dat de grenzen overschrijdt die traditioneel voor ouders zijn gereserveerd. In een verklaring zei ze: “Leraren en schooladviseurs zouden niet betrokken moeten zijn bij het adviseren van minderjarigen die aan hun zorg zijn toevertrouwd over ingrijpende beslissingen over hun seksuele identiteit en geestelijke gezondheid. Die verantwoordelijkheid en dat voorrecht liggen bij een ouder of een vertrouwd persoon.”
Vervolgens berispte minister McMahon scherp de ideologie achter deze beleidsmaatregelen en benadrukte ze de schadelijke gevolgen van het verbergen van essentiële informatie voor ouders. In dezelfde verklaring waarschuwde ze: “Het bureau heeft het onderzoek van vandaag gelanceerd om de rechten van ouders krachtig te beschermen en ervoor te zorgen dat studenten niet het slachtoffer worden van een radicale transgenderideologie die vaak leidt tot vervreemding van het gezin en onomkeerbare medische ingrepen.”
Online reageerden commentatoren erop dat minister McMahon had gewaarschuwd dat het beleid van de staat mogelijk onethisch is en federale wetgeving schendt, waardoor de cruciale federale financiering van Californische scholen in gevaar kan komen. Een dergelijke commentator zei: “NIEUWS: Minister van Onderwijs Linda McMahon heeft een brief gestuurd naar gouverneur Gavin Newsom waarin ze eist dat hij Californische scholen op de hoogte brengt van de naleving van federale wetgeving en mannen uit vrouwelijke privéruimtes en sporten houdt. Het niet naleven hiervan zal leiden tot het verlies van financiering.”
Verder sprak het internet zijn steun uit voor minister McMahon; veel sociale media-