De Chiesa di Sant’Ignazio di Loyola, een zeventiende-eeuwse barokkerk in Rome, is tegenwoordig niet alleen een plek van historische en artistieke waarde, maar ook een hotspot voor selfie-liefhebbers. Dankzij Tiktok en een slim geplaatste spiegel is de kerk overspoeld met mensen die alleen maar op zoek zijn naar de perfecte selfie. Wat begon als een verborgen parel, is nu veranderd in een toeristische attractie en een ware geldmachine. En dat allemaal voor slechts 1 euro per selfie.

De spiegel is strategisch geplaatst om bezoekers een uniek perspectief te bieden op het prachtige plafondfresco van de kerk. Maar in plaats van het bewonderen van het kunstwerk, staan mensen nu in de rij om een selfie te maken met de spiegel als achtergrond. De populariteit van deze selfie-spot is zo groot dat sommige toeristen zelfs het beroemde Colosseum en de Trevifontein links laten liggen.

Hoewel sommigen de marketingzet van de kerk bewonderen, zijn er ook critici die vinden dat de focus nu te veel ligt op selfies in plaats van op de kunst en geschiedenis van de kerk. Maar hoe je het ook bekijkt, één ding is zeker: de Chiesa di Sant’Ignazio di Loyola is niet langer alleen een plek van devotie, maar ook een plek van zelfexpressie en sociale media-roem.


Source: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241116_96368460

.


Door NieuwsBlad

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....