In een ongekende zet heeft Amazon-oprichter en Washington Post-eigenaar Jeff Bezos zijn eigen krant een flinke veeg uit de pan gegeven. In een recent gepubliceerd opiniestuk erkent Bezos dat het vertrouwen van de Amerikanen in de mainstream media tot een dieptepunt is gedaald. En hij steekt daarbij de hand in eigen boezem: de media hebben zichzelf jarenlang als “objectieve nieuwsbrengers” verkocht, maar zijn in werkelijkheid veranderd in niets minder dan linkse propagandamachines. Volgens Bezos zijn het niet de Amerikanen die dom zijn of de waarheid niet willen horen, maar de media zelf die hun geloofwaardigheid hebben verloren door keer op keer hun linkse agenda door te drukken.
Maar het lijkt erop dat Bezos besloten heeft om het roer om te gooien – en daar gaan nu al schokgolven door links medialand van uit. Waar de Washington Post normaal gesproken braaf haar steun uitspreekt voor de Democratische presidentskandidaat, bleef het dit jaar angstvallig stil. En dat steekt. Tal van linkse journalisten, zowel binnen als buiten de Washington Post, reageerden woedend. Ze vinden het onacceptabel dat de krant haar loyaliteit aan “de goede zaak” laat varen en een principiële keuze maakt voor onafhankelijkheid en eerlijkheid. Maar Bezos laat zich niet intimideren: hij heeft zijn journalisten laten weten dat hun taak is om nieuws te brengen en dat niet te kleuren met persoonlijke, politieke voorkeuren.

Bezos trekt een stevige lijn en maakt daarbij duidelijk dat het vertrouwen van de lezers voor hem belangrijker is dan het pleasen van zijn redacteuren. Door niet langer publieke endorsements te geven, hoopt hij de Washington Post af te helpen van het label “Democratische spreekbuis” en te herstellen naar wat een krant werkelijk zou moeten zijn: een betrouwbare bron van nieuws.

Ophef bij de linkse pers, maar Bezos is onvermurwbaar

De reacties vanuit de linkse hoek laten natuurlijk niet lang op zich wachten. Van MSNBC tot The New York Times: overal wordt het “verraad” van de Washington Post breed uitgemeten. De aanval is ingezet, want Bezos’ beslissing wordt gezien als een gevaarlijk precedent in de links georiënteerde mediawereld. Want stel je voor: een krant die enkel het nieuws rapporteert in plaats van je vertelt wie je moet stemmen? Dat zou toch veel te ver gaan!

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Het is tijd om PAL te staan voor elkaar. Voor rechts. Voor Nederland. Voor Ongehoord Nederland. Ja, JUIST in deze tijd. Daarom roepen wij al onze lezers op om NU lid te worden van Omroep ON!, de enige NPO-omroep die jouw en onze waarden deelt. We zien de aanvallen op ON! in de media, en zelfs in de politiek. Maar juist DAAROM moeten we ON! meer dan ooit steunen. Word daarom lid van ON! Vandaag nog. Samen staan we sterk. Als we ON! laten vallen gaan we uiteindelijk allemaal ten onder, DDS incluis!

Maar laten we eerlijk zijn: de stap van Bezos is een langverwachte correctie op een medialandschap dat al veel te lang aan de hand van linkse belangen mee marcheert. Mensen keren zich steeds vaker af van de mainstream media omdat ze zich bekocht voelen – dat is wat talloze onderzoeken aantonen. In plaats van hen als onwetend of zelfs vijandig te bestempelen, zoals veel media zo graag doen, neemt Bezos de verstandige route. Hij erkent dat de media zichzelf onherstelbaar beschadigd hebben door de illusie van onpartijdigheid te laten vallen.

Het valt nog te bezien hoe lang Bezos’ initiatief standhoudt, maar één ding is duidelijk: de spelregels voor de mainstream media worden herschreven.

DDS heeft een NIEUWE Dagelijkse Nieuwsbrief. Abonneer je GRATIS en voor niets op deze NIEUWE dagelijkse nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief is beter dan de oude nieuwsbrief: 1) we doen het in house dus zijn niet afhankelijk van anderen en 2) de layout en indeling van deze nieuwsbrief is veel handiger. Abonneer je dus. Gratis. Vandaag nog!


Source: https://www.dagelijksestandaard.nl/media/jeff-bezos-breekt-met-de-linkse-propagandamachine-van-de-washington-post-een-primeur-in-links-medialand

.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....