McDonald’s, de bekende fastfoodketen, heeft eindelijk besloten om zijn menukaart in de Verenigde Staten drastisch te veranderen. Met deze verandering hoopt het bedrijf klanten terug te winnen die de afgelopen jaren zijn afgehaakt vanwege de gestegen prijzen. Het is een gedurfde zet, maar McDonald’s is vastbesloten om de groei weer op gang te brengen.
Op 7 januari zal McDonald’s haar McValue-menu lanceren, exclusief verkrijgbaar in Amerikaanse restaurants. Dit menu richt zich specifiek op klanten met een beperkt budget. Het hoogtepunt van het menu is de maaltijddeal van 5 dollar, die eerder dit jaar al werd geïntroduceerd. Deze deal bestaat uit een cheeseburger of broodje, een klein pak friet, vier chicken nuggets en een klein drankje. Daarnaast biedt het menu ook de optie om er één te kopen en er één voor slechts 1 dollar te krijgen. Zelfs het ontbijt valt onder deze voordelige deals.
McDonald’s hoopt met deze nieuwe menukaart de negatieve trend te doorbreken. Het bedrijf heeft de afgelopen kwartalen wat tegenslagen gehad en wil graag de klanten terugwinnen die zijn afgehaakt vanwege de gestegen prijzen, die onder druk van de inflatie zijn gestegen met ongeveer 40 procent in de afgelopen vijf jaar.
Met deze gedurfde stap hoopt McDonald’s niet alleen klanten terug te winnen, maar ook een frisse wind te laten waaien door de fastfoodindustrie. De concurrentie zal ongetwijfeld scherp in de gaten houden hoe deze veranderingen zullen uitpakken. Zal McDonald’s erin slagen om de harten (en magen) van de klanten opnieuw te veroveren? We zullen het binnenkort ontdekken wanneer het nieuwe menu wordt gelanceerd.
Source: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241123_96478918
.