De NPO heeft weer eens bewezen het contact met de realiteit volledig kwijt te zijn. Na slechts twee abominabele uitzendingen van het nieuwe EO-praatprogramma ‘Dit is Nederland’ – dat qua inhoud net zo vernieuwend is als een herhaling van Bassie & Adriaan – heeft de NPO besloten om in te grijpen. Niet dat ze iets zinnigs gaan doen, nee, ze vervroegen het tijdstip. Omdat het te veel lijkt op een programma van omroep Max. Ook al van de NPO.
De show, die blijkbaar als hoogtepunt een interactie met een QR-code heeft (hoe vernieuwend!), trok maandag maar liefst 48.000 kijkers. Ja, u leest het goed, slechts 48.000. Het is bijna alsof de NPO een wedstrijd verliest tegen de realiteit, en wij zijn de toeschouwers die lijden onder hun incompetentie.

De NPO had met de EO “duidelijk afgesproken” dat het programma onderscheidend moest zijn. Komt dat even bekend voor? De NPO die met iets duidelijks komt! En wat is hun oplossing? Een vervroeging naar een tijdslot waar zelfs de meest loyale bejaarde kijkers nog aan hun middagdutje beginnen. De woordvoerder van de EO heeft het dan nog over “ambities” en “interactie met kijkers”. Welke ambitie? Het ambitieus vermijden van kijkcijfers?

Dus daar hebben we het, dames en heren: uw belastinggeld wordt opnieuw verspild aan middelmatige programma’s die niemand wil zien, op tijdstippen waarop niemand kijkt. De NPO ‘grijpt vervolgens’ in, wat betekent dat ze het waardeloze, nutteloze programma gewoon wat vroeger uitzenden dan voorheen. 

Het echte trieste is dat een omroep als Ongehoord Nederland wél heel wat toevoegt, maar genoegen moet nemen met een paar uitzendingen in de week. Een goed functionerende NPO zou ON! een dágelijks programma geven, misschien wel twee.

Helaas is de Néderlandse NPO totaal belachelijk. En dus zien we steeds weer dit soort ‘controverses’ en ‘drama’ voorbij komen. Ondertussen blijven wij als belastingbetalers maar betalen voor dit soort ongein.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....