De Regeringspartij Vooruit heeft aangekondigd dat energieleveranciers niet langer contracten mogen aanbieden zonder telefonische hulp. Op dit moment kunnen klanten bij sommige goedkope overeenkomsten alleen vragen stellen via mail of “irritante chatboxen”. Deze maatregel is bedoeld om ervoor te zorgen dat alle consumenten toegang hebben tot duidelijke informatie en ondersteuning, vooral omdat veel mensen moeite hebben met digitale vaardigheden.

Hoewel dit voorstel positief is voor consumenten, vreest de federatie van Belgische energieleveranciers dat het kan leiden tot duurdere prijzen. Door de verplichting om telefonische ondersteuning aan te bieden, zouden leveranciers mogelijk extra kosten moeten maken, wat uiteindelijk kan leiden tot hogere tarieven voor energiecontracten. Het is echter belangrijk op te merken dat er nog steeds goedkope energieleveranciers zijn die wel telefonisch bereikbaar zijn voor al hun klanten. De intentie van het wetsvoorstel is dan ook niet om extra dure diensten te eisen, maar om ervoor te zorgen dat alle consumenten gelijke toegang hebben tot ondersteuning en informatie.


Source: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250223_97336425

.


Door NieuwsBlad

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

wil jij op de hoogete blijven?
(Nieuwsbrief)
Rumble is de main page
https://rumble.com/hnmda/live
Follow/subscribe daar, om op de
hoogte te blijven van nieuwe uitzendingen
Twitch
https://www.twitch.tv/hnmda
Als je mee wil doen in de chat.
FB
https://www.facebook.com/JWHNMDA/
De nieuwsbrief is weer gehacked.
Geen gegevens buit mijn gegevens weg!