voorgeschoteld. In Tilburg, tijdens een voorleesmiddag in de
LocHal-bibliotheek, werden kinderen blootgesteld aan dragqueens die hen
“vermaakten” met verhalen en glitter. In wat voor wereld zijn we terechtgekomen
dat dit soort gekkigheid als normaal wordt beschouwd?
Jonge kinderen krijgen tegenwoordig geen normale, gezonde normen en
waarden mee, maar worden ondergedompeld in een wereld vol verwarring en
onnatuurlijke gedragspatronen. Het feit dat ouders dit ook nog aanmoedigen, is
een regelrechte schande.
Deze zogenaamde voorleesmiddag vond plaats tijdens de Kinderboekenweek. Een
week waarin het zou moeten draaien om het plezier van lezen en het ontwikkelen
van een gezonde fantasie, maar in plaats daarvan worden kinderen geconfronteerd
met volwassen mannen in glitterjurken en hoge hakken, die hen vertellen dat ze
“lekker zichzelf mogen zijn.” Dit is geen onschuldige grap of leuke act, dit is
genderideologie die langzaam maar zeker aan kinderen wordt opgedrongen.
trots tegen Omroep Brabant: “Niks is gek als je drie jaar oud bent. Ik hoop
dat dat zo blijft.” Dit is niets minder dan een vorm van kinderlijke naïviteit
misbruiken voor een agenda die allesbehalve onschuldig is. We hebben het over
kinderen van drie jaar, kinderen die op die leeftijd nog nauwelijks het
verschil tussen fantasie en werkelijkheid begrijpen, laat staan dat ze zulke
complexe sociale kwesties kunnen bevatten. Maar blijkbaar vinden sommige ouders
het prima om hun kinderen te laten experimenteren met onduidelijke en
verwarrende genderrollen.
Het meest schokkende is nog wel dat deze voorleesmiddag onderdeel was van
de officiële Kinderboekenweek, een evenement dat zou moeten gaan over het
stimuleren van lezen en educatie. In plaats daarvan worden kinderen onderworpen
aan een opvoering die meer weg heeft van een circusact dan van een educatieve
activiteit. Een activiteit die, zoals in andere plaatsen, protesten heeft
opgeroepen, en terecht!
Dit soort ‘voorstellingen’ horen niet thuis in de openbare ruimte en al
helemaal niet in bibliotheken, plekken die bedoeld zijn voor educatie en
zelfontplooiing. Kinderen hebben bescherming nodig tegen dit soort invloedrijke
en schokkende beelden. Het idee dat het “alleen maar voorlezen” is, zoals een
vader opmerkt, is belachelijk. Het gaat hier niet enkel om het verhaal, maar om
de gehele entourage, de impliciete boodschap en het normaliseren van iets dat
absoluut niet normaal is!
.