Het is weer zover: de betutteling van de supermarkten neemt extreme vormen aan. Picnic en Spar kondigen aan meer plantaardige producten te gaan verkopen, en volgend jaar moet bij bijna alle grootgrutters de helft van de eiwitten in het assortiment plantaardig zijn. Dit zogenaamde ‘groene’ beleid is niets meer dan wishful thinking en een poging om ons eetgedrag te dicteren. Ondertussen daalt de verkoop van vlees, en wordt ons verteld dat dierlijke eiwitten een aanslag op het milieu zijn. Wat een onzin!
Supermarkten zoals Jumbo stoppen zelfs met het verkopen van kiloknallers. Dit is geen moedige stap, maar een knieval voor de klimaathysterie. De klant wordt gedwongen om zijn biefstuk bij de slager te halen of elders te gaan winkelen, zoals bij Eerlijk Eten. Deze drang naar duurzaamheid leidt tot een drastische vermindering van keuzevrijheid voor de consument.

Henk Hofstede van ABN Amro zegt dat supermarkten nu een maatschappelijke verantwoordelijkheid voelen. Voorheen waren ze simpelweg de koopman, nu moeten ze opeens de dominee spelen en ons vertellen wat we moeten eten. Dit is een schandelijke inbreuk op onze vrijheid om zelf te bepalen wat we kopen en consumeren.

En waarom? Omdat voedselproductie impact heeft op het klimaat, biodiversiteit en ecosystemen, zo wordt ons verteld. Dit is niets anders dan een voorwendsel om een groene agenda door onze strot te duwen. De nieuwe CSRD-richtlijnen dwingen bedrijven om hun duurzaamheidsimpact te rapporteren, en supermarkten proberen te voldoen door ons minder vlees op te dringen. Dit is geen dapperheid, dit is lafheid en conformisme.

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met de politiek correcte verhalen van de mainstream media én de walgelijke politiek van het partijkartel. Wij zijn er voor JOU. Voor ons volk, ons land, onze cultuur. Maar om patriottisch verslag te kunnen doen van het nieuws hebben we JOUW STEUN nodig. Het kartel wil ons namelijk op elke mogelijke manier SLOPEN. Steun ons! Doneer aan DDS via BackMe en help ons pal te staan in dit politiekcorrecte medialandschap!

De realiteit is dat mensen vlees willen eten. De verkoop van vlees daalt alleen omdat het aanbod kunstmatig wordt beperkt en de prijzen stijgen. Deze trend van ‘duurzaamheid’ is een bedreiging voor onze culinaire vrijheid en economische vrijheid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *