
De peperdure live-actionremake van Snow White is
een fiasco van epische proporties. Met een productiebudget van ruim 250 miljoen
dollar en een openingsweekend dat slechts 48 miljoen dollar opleverde, is het
duidelijk dat deze film de verwachtingen niet waarmaakt. En eerlijk gezegd: wie
had iets anders verwacht? Snow White werd al maanden voorafgegaan door
controverse, negatieve publiciteit en de ene misstap na de andere. Dit is een
langzaam ontsporende WOKE-trein die iedereen zag aankomen—behalve Disney zelf.
Waarom flopte Snow White?
Het begon al met de hoofdrolspeelster Rachel Zegler, die op
weinig sympathie kon rekenen na haar neerbuigende opmerkingen over de originele
Disney-film. Ze noemde de prins ‘een stalker’ en gaf aan blij te zijn dat de
remake zich niet focust op een liefdesverhaal. ,,De film dateert uit 1937 en is
overduidelijk verouderd, als het aankomt op vrouwen in machtsrollen en de
plaats van vrouwen in de maatschappij,” zei ze tegen Variety. Om het nog erger
te maken, gaf ze toe dat ze de originele film slechts één keer had gezien omdat
ze hem ‘als kind eng vond’.
Fans reageerden vernietigend: ,,Als je het origineel zo
haat, waarom zou je dan de remake willen maken?” Een terechte vraag. En dat
sentiment weerspiegelt zich in de recensies. Op IMDb scoort Snow White
een erbarmelijke 2,3, terwijl Rotten Tomatoes een magere 4,3 geeft op basis van
180 reviews. Zelfs gevestigde media laten niets heel van de film. The Boston
Globe merkte op: ,,Ik had gehoopt dat Snow White mij vrolijk zou maken,
maar ik werd er eerder slaperig en chagrijnig van.” The Guardian was nog harder
met slechts één ster: ,,Dit voelt aan als een lange dag werken in de mijnen.”
Een respectloze remake
Zelfs David Hand, de zoon van de originele tekenaar van Sneeuwwitje
(1937), is vernietigend over de film. Hij noemt het ‘een beschamende zaak’ en
vindt dat er ‘geen respect is voor wat Disney deed en wat mijn vader deed’.
Volgens hem zouden Walt Disney en zijn vader zich ‘in hun graf omdraaien’.
Disney lijkt het concept van eerbied voor hun eigen erfgoed volledig te zijn
vergeten en kiest in plaats daarvan voor goedkope modernisering die niemand
lijkt te willen.
München, Solingen, Nieuwegein: asielzoekers storten een golf van terreur over Europa. Dit moet direct stoppen. Asielminister Marjolein Faber moet DIRECT een asielstop instellen. TEKEN de petitie van Cultuur onder Vuur en help Nederland beschermen tegen de radicaal-islamitische massa-immigratie!
YouTube-commentaren
Onder de officiële trailer op YouTube staan inmiddels meer
dan 100.000 reacties, waarvan het merendeel negatief. Eén van de meest gelikete
reacties luidt: ,,Ik geef Disney wat credits. Ze zijn dapper genoeg om de
commentaren open te laten.” Het zegt veel wanneer een film zo slecht ontvangen
wordt dat mensen verrast zijn dat de studio niet simpelweg de kritiek
wegcensureert.
Rachel Zegler probeert de kritiek nog af te zwakken door het
‘passie’ te noemen. ,,Ik zie de reacties van mensen op deze film als passie.
Wat een eer om deel uit te maken van iets waar mensen zo gepassioneerd over
zijn,” zei ze tegen Vogue Mexico. Hoeveel realiteitszin kun je missen? Dit is
geen ‘passie’, dit is verontwaardiging over het feit dat Disney een geliefde
klassieker onherkenbaar heeft verminkt.
Een duur en pijnlijk lesje voor Disney
Disney blijft zichzelf voor schut zetten met deze nutteloze
remakes. Na de mislukte live-actionversies van Mulan en The Little
Mermaid, blijft de studio dezelfde fouten maken. Snow White is de
druppel die de emmer doet overlopen. Met concurrentie als A Minecraft Movie,
gericht op dezelfde doelgroep, is het twijfelachtig of Disney ooit nog winst
gaat maken op deze peperdure mislukking. Misschien wordt het tijd dat de studio
ophoudt met het verkrachten van haar eigen erfgoed en weer iets origineels
probeert te maken.
.
