Mattel krijgt kritiek na een verpakkingsfout die klanten naar een beruchte volwassen website leidde in plaats van de bedoelde link voor de nieuwe Wicked filmmerchandise.

De fout had invloed op dozen met poppen geïnspireerd door personages uit de aankomende Wizard of Oz prequel film, waarbij de bedoelde site “WickedMovie.com” verkeerd was afgedrukt als “wicked.com,” een bekende platform voor volwassen entertainment. Deze onverwachte blunder heeft ouders en critici bezorgd gemaakt over de gevolgen van deze vergissing voor jonge consumenten.

Na deze blunder bracht Mattel een openbaar excuus uit, waarin het de fout erkende en snelle corrigerende maatregelen beloofde, zoals gerapporteerd door AV Club.

Trump Behaalt Overwinning – Krijg de Ultieme Trumpinator Bobblehead Om Te Vieren 2024!

“Mattel is op de hoogte gesteld van een misdruk op de verpakking van de Mattel Wicked collectie poppen, voornamelijk verkocht in de VS, die bedoeld was om consumenten naar de officiële WickedMovie.com landingspagina te leiden. We betreuren deze ongelukkige fout ten zeerste en nemen onmiddellijke maatregelen om dit te verhelpen. Ouders wordt aangeraden dat de verkeerd gedrukte, onjuiste website niet geschikt is voor kinderen. Consumenten die het product al hebben, wordt geadviseerd om de productverpakking weg te gooien of de link te verbergen en kunnen contact opnemen met de klantenservice van Mattel voor meer informatie.”

Deze fout is uitgegroeid tot een grote beschamingen voor Mattel, een bedrijf dat trots is op kindvriendelijke inhoud en producten. Ouders zijn begrijpelijkerwijs gefrustreerd, gezien de potentiële blootstelling van hun kinderen aan ongepaste inhoud.

Mattel heeft iedereen met aangetaste producten aangespoord om de verpakking of de verkeerd gedrukte link te bedekken en contact op te nemen met hun klantenservice voor meer begeleiding.

De reactie van het bedrijf komt temidden van zorgen dat deze fout nieuwsgierige kinderen kan aanmoedigen om de onbedoelde link op te zoeken. Het incident heeft online discussies aangewakkerd, waarbij sommigen wijzen op een breder probleem met kwaliteitscontrole in het productieproces van kindermerchandise.

Anderen speculeren dat de misdruk ironisch genoeg de vraag naar deze items kan verhogen, omdat ze een soort “verzamelaarseditie” worden, waarbij sommige kopers ze mogelijk willen bewaren vanwege hun noviteitswaarde.

Terwijl sociale media reageert op deze vergissing, bevindt Mattel zich in een uitdagende positie en moet het ouders verzekeren dat ze de blootstelling van kinderen aan inhoud voor volwassenen serieus nemen. De reactie van het bedrijf zal waarschijnlijk onder nauwlettend toezicht staan terwijl dit verhaal zich ontwikkelt.


De meningen die worden geuit door bijdragers en/of inhoudpartners zijn hun eigen en weerspiegelen niet noodzakelijk de opvattingen van RVM News. Neem contact met ons op voor richtlijnen voor het indienen van je eigen commentaar.


Source: https://www.rvmnews.com/2024/11/childrens-toys-raise-red-flags-with-links-to-inappropriate-online-content-watch/

.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....