Het verwachte thema “Celebrate America” voor de Texas Tech Red Raiders wedstrijd van zaterdag tegen nieuwkomer in de Big 12, de Colorado Buffaloes, heeft geleid tot een controversiële situatie nadat Colorado naar verluidt had geweigerd deel te nemen aan de merchandisecampagne van het thema.
Red Raider Outfitter, het in Lubbock gevestigde kledingbedrijf dat verantwoordelijk is voor het ontwerpen van themashirts voor Texas Tech, had gepland om “Celebrate America” t-shirts te creëren met de Amerikaanse vlag.
Echter, het plan werd stopgezet toen Colorado naar verluidt desinteresse toonde in samenwerking aan het ontwerp.
Trump Behaalt Overwinning – Krijg de Ultieme Trumpinator Bobblehead Om 2024 Te Vieren!
Stephen Spiegelberg, eigenaar van Red Raider Outfitter, legde uit dat elk thuiswedstrijdthema maanden van tevoren wordt ontwikkeld, met themashirts die goedgekeurd worden lang vóór de wedstrijddag.
Toen Spiegelberg Texas Tech-functionarissen benaderde over het “Celebrate America” ontwerp, keurden ze het schooldirect snel goed.
Echter, hij zegt dat toen hij contact opnam met Colorado, de reactie anders was. “Toen ik Colorado benaderde, zeiden ze dat ze ‘niet geïnteresseerd’ waren,” verklaarde Spiegelberg, volgens KCBD.
Na het aanpassen van het ontwerp in de hoop op een compromis, werd Spiegelberg geïnformeerd dat Colorado nog steeds zou weigeren deel te nemen als de Amerikaanse vlag werd opgenomen. “Op dat moment drongen we iets verder aan, en we kregen te horen dat ze geen product zouden licentiëren dat een Amerikaanse vlag erop had,” zei hij.
Colorado bood de optie aan om hun logo zonder de vlag te gebruiken, maar Spiegelberg weigerde uiteindelijk, en verklaarde: “We weigeren dat te doen omdat Colorado financieel voordeel zou ontvangen van die shirts. En we denken niet dat iemand het recht heeft om het gebruik van de Amerikaanse vlag in deze geweldige natie te beperken.”
Als reactie op de controversie gaf Colorado een verklaring uit waarin hun standpunt werd verduidelijkt, met de bewering dat de beslissing niets te maken had met het “Celebrate America” thema of de opname van de vlag.
Een woordvoerder van de school vertelde KCBD: “We krijgen aanvragen om onze merken te gebruiken en weigeren vaak om verschillende redenen.
In dit geval was de beslissing niet gerelateerd aan het ‘Celebrate America’ thema. Onze normen worden consistent toegepast en zijn gebaseerd op algemeen aanvaarde licentie- en merkpraktijken die gebruikt worden door nationale en wereldwijde merken.”
Ondanks Colorado’s bewering, produceerde Spiegelberg een kopie van een bericht dat hij zegt te hebben ontvangen van Colorado eerder die week, waarin stond: “We maken niet veel ontwerpen met vlag-elementen gecombineerd met onze merken. We zouden liever niet deelnemen aan dit.”
Het gebrek aan overeenstemming over de shirts heeft Red Raider Outfitter er niet van weerhouden om zijn traditie van teruggeven tijdens de “Celebrate America”-week na te leven.
In lijn met de toewijding van de winkel om militaire gerelateerde doelen te ondersteunen, kondigde Red Raider Outfitter aan dat het een donatie zou doen aan Lubbock’s “Monument of Courage,” een eerbetoon aan veteranen en militaire leden, in plaats van de gebruikelijke opbrengsten uit shirtverkopen.
Deze ontwikkeling heeft de verschillen in aanpak tussen de twee scholen met betrekking tot nationale symbolen en branding, vooral op het voetbalveld, belicht.
.