In een duidelijk geval van overheidsoverreach heeft het Vermont Department of Health besloten dat de termen “zoon” en “dochter” niet langer thuishoren in het klaslokaal, zoals gerapporteerd door Fox News.

Op woensdag veroorzaakte de afdeling een aanzienlijke discussie met een Facebook-bericht waarin zij opvoeders en gezinnen adviseerden om deze traditionele termen te laten varen. In plaats daarvan drongen zij aan op het gebruik van “inclusieve taal”, zoals “kind” of “kid”, en beweerden dat deze genderneutrale woorden geschikter zijn voor de klaslokalen van vandaag.

Volgens de afdeling is deze verschuiving bedoeld om een eerlijker milieu voor alle studenten te bevorderen door gender-specifieke taal te vermijden. Critici beweren echter dat deze stap traditionele gezinswaarden ondermijnt en onnodige veranderingen in alledaagse taal oplegt.

Vrijheid-Lievende Strandkleding van Red Beach Nation – Bespaar 10% Met Code RVM10

De Dansbury Institute – een coalitie van apolitieke kerken gericht op openbaar beleid – voegde zich bij de verontwaardiging en veroordeelde de richtlijnen van het Vermont Department of Health. Ze benadrukten het belang van standvastigheid tegenover wat zij zien als een erosie van de waarheid.

“Het Vermont Department of Health zegt dat we moeten stoppen met het gebruik van de termen ‘zoon’ en ‘dochter’ om inclusiever te zijn. Deze erosie van de betekenis van woorden en de afbraak van het gezin als bouwsteen van de samenleving is verkeerd. Christenen moeten opkomen voor de waarheid en niet toegeven op deze kwesties,” postte het instituut op X, voorheen Twitter.

Als reactie op de tegenreactie probeerde het Vermont Department of Health hun standpunt te verduidelijken voor Fox News Digital. Ze beweerden dat de richtlijnen simpelweg bedoeld waren om inclusiviteit te bevorderen wanneer de gezinssituatie van een student onbekend is. Echter, deze verklaring heeft weinig gedaan om de critici te kalmeren die dit zien als opnieuw een voorbeeld van linkse overreach.

De druk van de afdeling voor “inclusieve taal” stopt niet in het klaslokaal. Hun website herbergt een “gezondheidsgelijkheid woordenlijst” vol met vergelijkbare retoriek, die onthult in welke mate deze ideologie de staatsinstellingen heeft doordrongen.

Onder de vele betwiste definities beschrijft de woordenlijst gender als “sociaal geconstrueerd,” en reduceert het tot louter “sociale, psychologische en/of emotionele eigenschappen” in plaats van biologische realiteit. Bovendien introduceert het concepten als “geïnternaliseerd racisme” en “witte privilege,” wat de verdeeldheid verder aanwakkert.

In een bijzonder onthullende invoer definieert de afdeling “wit” niet als een biologisch feit, maar als een “sociaal en politiek construct,” met een link naar een video die de verondersteld racistische oorsprong van de term “Caucasisch” onderzoekt.

Deze definities, die worden gepromoot door een staatsgezondheidsafdeling, weerspiegelen een bredere agenda die gericht is op het herdefiniëren van fundamentele aspecten van identiteit en samenleving.

Dit stuk is geschreven door LifeZette News Staff op 30 augustus 2024. Het verscheen oorspronkelijk in LifeZette en wordt met toestemming gebruikt.

Lees meer op LifeZette:
Magic Johnson’s Kamala Harris-comments veroorzaken een storm op sociale media
CNN noemt Harris om Walz naar eerste interview te brengen: ‘Zwakke zet’ [VIDEO]
‘Baywatch’-ster Jeremy Jackson geeft toe dat hij de zwemkleding van co-sterren heeft gesnoven [VIDEO]


De meningen die worden uitgesproken door bijdragers en/of inhoudspartners zijn hun eigen en weerspiegelen niet noodzakelijk de opvattingen van RVM News. Neem contact met ons op voor richtlijnen over het indienen van uw eigen commentaar.


Source: https://www.rvmnews.com/2024/08/vermont-schools-son-and-daughter-out-gender-neutral-in/

.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....