/*! elementor – v3.23.0 – 05-08-2024 */
.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block}

“Ik wil gewoon mijn moeder terug” van Marthe Walter vertelt het ontroerende verhaal hoe zij haar moeder verloor tijdens de coronatijd. Terwijl de dochter aanvankelijk als een ‘schaapje’ werd gezien, veranderde haar moeder in een ‘wappie’, met als gevolg tien maanden geen contact. In het laatste deel van het boek transformeert de pijn van polarisatie echter in een hernieuwde verbinding, met de boodschap dat liefde, heel cliché, uiteindelijk alles overwint. Marthe en haar moeder vinden elkaar weer terug, jeej 🙂

Als vaccinatieschade getroffene lees ik dit boek vanuit mijn eigen perspectief. Achteraf gezien denk ik: had ik maar meer mensen zoals Marthe’s moeder om me heen gehad, had ik maar de ‘complottheorieën’ over ernstige gezondheidsklachten serieus genomen, had ik maar naar immunoloog Theo Schetters geluisterd in plaats van naar gezondheidsminister Hugo de Jonge, dan had ik waarschijnlijk geen prik genomen en zou ik nu niet 24/7 pijn lijden.

Het boek leest gemakkelijk weg en is ideaal voor de zomervakantie die in het verschiet ligt. Ik heb een aantal pagina’s geselecteerd uit het laatste gedeelte van het boek die ik zelf interessant vind. Verder is het opvallend hoe de media vooral de aandacht vestigen op de eerste delen van het boek, terwijl de ware schoonheid ligt in de boodschap van verzoening.

.