Door Antonio Hare | The Daily Rabbit Hole


In 2025 zijn er al meer dan 140 luchtvaartincidenten gerapporteerd in de Verenigde Staten. Van kleine privévliegtuigen tot militaire helikopters en commerciële vluchten, de luchten boven Amerika lijken chaotischer dan ooit. Terwijl officials en traditionele media de meeste incidenten toeschrijven aan technische fouten, pilotenfouten of weersomstandigheden, roept de frequentie, timing en stilte rond bepaalde crashes diepere vragen op.

Een Patroon van Daling

Volgens de FAA en NTSB vormen algemene luchtvaart (niet-commerciële) vliegtuigen het grootste deel van de jaarlijkse incidenten. Echter, 2025 heeft een ongebruikelijke toename van militaire en geclassificeerde luchtvaartsincidenten gezien, en zelfs een paar hooggeprofileerde botsingen in de lucht. Een van de meest noemenswaardige: de tragische midair crash boven Washington, D.C. tussen een Black Hawk-helikopter en een American Airlines-vlucht die alle 67 personen aan boord doodde.

Die crash vond plaats in een van de meest streng gecontroleerde luchtruimen ter wereld. Volgens de NTSB was miscommunicatie over de hoogte de schuldige. Maar in een zone die wordt beschermd door NORAD en tientallen radarfeeds, hoe kan dat dan gebeuren?

Helikopters, Spookvluchten en Vreemde Blackouts

Naast het incident in D.C. zijn er rapporten verschenen over:

  • Een plotselinge toename van helikopterongevallen, vooral tijdens trainingsmissies
  • “Spookvluchten” zonder transponderseinen die verschijnen nabij militaire bases
  • Verschillende kleine vliegtuigen die volledig van de radar verdwijnen, om later verongelukt in afgelegen gebieden te worden ontdekt

Piloten hebben ook anoniem gerapporteerd over vreemde magnetische interferentie en GPS-fouten, vooral in het Midwesten en langs de oostkust. Hoewel gemakkelijk als anekdotisch afgedaan, voegt het brandstof toe aan een grotere vraag: wordt er actief ingegrepen in onze luchten?

Wat Zou Dit Kunnen Veroorzaken?

Onpartijdige mogelijkheden:

  • Oudere vliegtuigen en onderdelen te kort na de pandemie
  • Meer trainingsmissies en privé-vluchtverkeer na 2020
  • Weer anomalieën, vooral magnetische stormen verbonden met zonnenactiviteit

Maar The Daily Rabbit Hole vraagt:

Silence from the Top

Het Witte Huis, het Pentagon en grote luchtvaartmaatschappijen zijn overwegend stil gebleven. Zelfs na de D.C. botsing volgden er geen noodluchtruimwijzigingen of belangrijke federale reacties. Vergelijk dat met de massale stillegging van vluchten na 9/11 of COVID. Waarom nu de stilte?

Zoals gewoonlijk, wanneer de media je het “hoe” geven, maar niet het “waarom,” is het tijd om dieper te graven.

Slotgedachten

Misschien zijn dit gewoon tragische toevalligheden. Misschien zijn de luchten simpelweg drukker, gestresster en kwetsbaarder. Maar in een land dat geobsedeerd is door surveillance, luchtruimveiligheid en voorspellende controle;—zouden we niet meer, niet minder, moeten horen over wat er echt boven ons gebeurt?

Want hoe dieper we de Rabbit Hole ingaan, hoe duidelijker het wordt: niets gebeurt meer per ongeluk.

Wij Rapporteren. Jij Beslist.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

wil jij op de hoogete blijven?
Nieuwsbrief
Rumble is de main page
https://rumble.com/hnmda/live
Follow/subscribe daar, om op de
hoogte te blijven van nieuwe uitzendingen
Delen/kijken via:
live.hnmda.nl
Als je mee wil doen in de chat.
FB
Facebook