🕒 Leestijd: 3 minuten

Megabank JP Morgan maakt zich op voor lancering van een breed biometrisch betalingssysteem dat beschikbaar zal worden gesteld aan alle retailers

Megabank JPMorgan Chase is van plan om begin volgend jaar een biometrisch betalingssysteem uit te rollen en beschikbaar te maken voor alle Amerikaanse retailers. Hierdoor kunnen shoppers aankopen doen zonder fysiek papier (fiat-valuta) of plastic (creditcards/betaalpassen) uit hun portemonnee te halen. Het enige dat ze hoeven te doen, is zich onderwerpen aan het laten scannen van hun handpalmen of gezichten bij binnenkomst in een winkel.

David Birch, een adviseur en commentator op het gebied van wereldwijde digitale financiële diensten, schreef vorige maand een artikel voor Forbes dat een wake-up call zou moeten zijn voor iedereen die bekend is met Bijbelse profetieën over een beestsysteem in de eindtijd dat iedereen verbiedt te kopen of verkopen zonder te worden “gemarkeerd” door een soort trackingtechnologie. (Zie Openb. 13)

In het artikel citeert Birch JP Morgan’s uitvoerend directeur van biometrie en identiteitsoplossingen, Prashant Sharma, die zei: “We zouden graag willen dat elke handelaar dit overneemt, maar aan het eind van de dag zal het de keuze van een handelaar zijn.”

Birch legt vervolgens uit waarom bijna alle handelaren er uiteindelijk voor zullen kiezen om deze dystopische route te volgen en de technologie over te nemen. Shoppers kunnen er op een gegeven moment zelfs om vragen, voor het “gemak” om ze sneller in en uit de winkel te krijgen.

Hier zijn een paar trending statistieken in het artikel:

Op dit moment voelt slechts een op de vier Amerikanen, 25 procent, zich op zijn gemak bij het gebruik van een biometrische handscanner voor betaling. De cijfers zijn hoger in andere landen, met 50% van de Canadese en Britse consumenten die openstaan voor het gebruik van biometrische betalingssystemen.

Hoewel het vertrouwen van de Amerikaanse consument in biometrische gegevens voor gezichtsherkenning “hoog blijft” om veiligheidsredenen, zei hij dat de steun voor het gebruik van deze technologie in de detailhandel de afgelopen jaren aanzienlijk is gedaald. Als Amerikanen wisten hoe verraderlijk deze technologie is, zouden ze het in geen enkele omgeving ondersteunen, of het nu gaat om wetshandhaving en “veiligheidsdoeleinden”, of om aankopen in de detailhandel.

“Ik denk, net als andere waarnemers, dat deze houding van de consument een functie is van vertrouwdheid, en daarom zullen ze snel veranderen”, schrijft Birch. “Hoe meer consumenten worden blootgesteld aan biometrie op het verkooppunt (POS), hoe comfortabeler ze zullen zijn met deze technologie.”

Hij voegt eraan toe dat,

“Amerikanen beginnen al een verscheidenheid aan nieuwe biometrische betalingsopties te ervaren en ik ben er zeker van dat een veel bredere acceptatie zal versnellen. Een plaats waar Amerikanen meer vertrouwd zullen raken met de technologie, zijn sporten en evenementen waar de technologie al met groot succes wordt gebruikt.

Hij noemt het voorbeeld van Amazon, dat zijn Just Walk Out-winkel lanceerde in het Lumen NFL-stadion van de Seattle Seahawks. Met de op AI gebaseerde kassa kunnen fans een concessiestand betreden, pakken wat ze willen en direct teruglopen naar hun stoel zonder een afrekenproces te doorlopen.

Volgens Birch: “Fans vinden het duidelijk leuk, want het stadion zag een dubbele verkoop in vergelijking met de vorige winkel op dezelfde locatie.”

Amazon stapt af van Just Walk Out voor zijn winkels en concentreert zich op zijn Amazon One-oplossing voor handpalmherkenning. Het bedrijf heeft een app gelanceerd waarmee klanten zich met hun telefoon kunnen aanmelden voor de service in plaats van een winkel te bezoeken. Klanten kunnen hun profiel aanmaken door in te loggen op hun Amazon-account, een foto van hun handpalmen te maken en een betaalmethode toe te voegen.

Er zijn nu 500 Whole Foods Market-winkels in de VS die Amazon One gebruiken, samen met verschillende Amazon-winkels en meer dan 150 locaties van derden, waaronder stadions, luchthavens en gemakswinkels, meldt Birch.

Veel professionele sportfranchises en evenementenlocaties stappen over op cashless checkout-ervaringen met behulp van biometrische technologieën. Fans van de Colorado Rockies, de Boston Red Sox, de Kansas City Royals, de Houston Astros en vele anderen gaan over op vergelijkbare handpalm-, gezichts- en andere oplossingen.

Het is slechts een kwestie van tijd voordat deze technologie in winkels wordt geïnstalleerd, waardoor iedereen geen producten mag kopen of verkopen, tenzij ze tot de digitaal gemarkeerde producten behoren. Op dat moment zijn we in Openbaring 13.

(Help ons. Deel dit artikel a.u.b.)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....