Mijn Bullshit-meter is ingepakt in een dik filtersysteem, die ik in de loop der jaren heb ontwikkeld. Dat filter is aangelegd om de meter niet constant over de rooie te jagen. Dat moet je doen omdat alle informatie die je voor je eigen onderzoek nodig hebt, door de daders wordt gecontroleerd. Geloof dus maar niet dat je op je eigen onderzoek kunt blindvaren en het voor waarheid aannemen. Het wordt ons allemaal aangereikt. Een enkele keer wordt het door het filter doorgelaten om de Bullshit-meter te testen. Tot nu toe is alles nog rood uitgeslagen; wat doen we verkeerd. Je kunt niets meer geloven, zodat je uit de aangereikte publieke flarden propaganda een eigen beeld ontwikkelt. De tijden veranderen en de veranderingen zijn turbulent. De tijden veranderen altijd en de veranderingen zijn altijd turbulent. Wat is er deze keer anders? De COVID-IQ test? Was de “Spaanse Griep pandemie” ook al niet een IQ-test? Wat hebben we daarvan geleerd? We gaan het zien, er is al weer een IQ-test in aantocht, maak je maar geen zorgen.


LISA RENEE over “Ontwikkel je B.S. meter en doe je eigen onderzoek om wakker en bewust te blijven in deze tijden van grote turbulentie en krachtige verandering”

“We ervaren de enorme versnelling van het informatietijdperk (ook bekend als het computertijdperk en het digitale tijdperk), een periode in de menselijke geschiedenis die wordt gekenmerkt door de verschuiving van traditionele industrialisatie naar een economie die volledig gebaseerd is op informatieautomatisering. De taak van de reguliere media is niet om te informeren, maar om het publiek verkeerd te informeren, waardoor het voor mensen moeilijker wordt om weloverwogen beslissingen te nemen over dingen die van invloed zijn op hun eigen leven en dat van hun families. De reguliere media krijgen forse bedragen betaald om aan te zetten tot verdeeldheid, agressie, karaktermoord, de vrijheid van meningsuiting aan te vallen en bij elke gelegenheid verduistering en chaos te genereren.

Je ziet het pas als je het door hebt.

Dus, alle vormen van media worden gebruikt in een verscheidenheid van gerichte Mind Control strategieën die zijn ontworpen om de manier te manipuleren waarop informatie wordt doorgegeven aan het publiek, waardoor controle wordt verkregen over de populaire publieke perceptie. We moeten proberen vast te stellen hoe de bijnamen, memes, spot, publieke schande en labels die door de media worden bedacht, worden gebruikt om mensen af te leiden van toegang tot de waarheid of feiten in deze zaak, en verder om woede, angst en verdeeldheid bij het publiek aan te wakkeren. Iedere partij wordt gescheiden gehouden om te verschijnen als de oppositie, terwijl het verdeelt en slachtofferarchetypen ontwerpt om mensen in vijandelijke patronen te polariseren, terwijl wordt geweigerd een intelligente of productieve dialoog toe te staan of steun voor verschillende meningen te erkennen. Niemand luistert naar het grotere perspectief, kraakt een positie of mening, dan wel nagelt een persoon aan het kruis. Ze zijn het er simpelweg niet mee eens, terwijl ze weinig tot geen van de feiten kennen.

Terwijl we worden overspoeld met alle vormen van media, zijn er veel gewetenloze tactieken om subtiele en niet zo subtiele manieren te gebruiken om mensen in het vizier te nemen met geavanceerd georganiseerde netwerken van misleiding en Mind Control. Daarom moeten we onszelf heropvoeden om te leren hoe de media worden gebruikt als een gerichte psychologische en emotionele operatie die tegen het publiek wordt gebruikt, om de gewenste resultaten te krijgen, zoals met voorbedachten rade en georkestreerd door degenen die de “lepel” hanteren en op deze manier controleren hoe deze berichten worden gepresenteerd. Het is van cruciaal belang dat we leren hoe nieuwsuitzendingen eigenlijk gesponsorde commercials zijn die worden gebruikt om een serie schadelijke agenda’s te promoten, en hoe deze berichten onze hersenen kunnen meeslepen om bepaalde emoties te voelen ten opzichte van ‘producten’ en zelfs commerciële of politieke kandidaten.

Om beter geïnformeerd te zijn, moeten we stoppen met reflexmatige reacties en het verliezen van impulsbeheersing om te reageren op de media, alsof we geloven dat de inhoud ervan waarheidsgetrouw of accuraat is. Dat is het niet – er wordt tegen ons gelogen, en we moeten volwassen worden om dat feit te herkennen en te beseffen. De mainstream media hebben een belangrijke rol bij het verspreiden van desinformatie en richt zich op de mensheid in een massale mind-control operatie. Mind Control wordt gebruikt om sociaal aanvaardbare geloofssystemen te vormen en te promoten en anti-menselijke waardesystemen te stimuleren, die gedachten sturen die in tegenspraak zijn met elkaar, zoals oorlog voeren en moorden voor de vrede. Zolang de aarde in oorlog is met zichzelf, en de mensheid denkt dat we in oorlog zijn met elkaar, voeden we ons met het mind control systeem van een anti-menselijke, negatieve buitenaardse agenda, wat hen in staat stelt om het lkeegroven van planetaire hulpbronnen voort te zetten en de genocide van de mensen af te dwingen.

Hoe kunnen we de mind control tactieken en de motivatie achter wat we echt lezen of zien beter identificeren?

Hoe identificeren we de vele tactieken van mediamanipulatie en propaganda die gericht zijn op het publiek, die proberen mensen aan te zetten tot geweld en partij kiezen voor de entiteiten die agressie en verdeeldheid bevorderen? Het vermarkten van een schadelijke anti-menselijke agenda is krachtiger dan het ooit is geweest, omdat het zo gemakkelijk wordt verspreid via elke vorm van media die voor menselijke consumptie op de markt wordt gebracht, samen met het feit dat de machtselite wanhopig probeert hun controle over de mediaspin te behouden. Tegenwoordig is het erg moeilijk om te ontsnappen aan de voortdurende uitzending van propaganda, misleidingen of marketingschema’s die in wezen alomtegenwoordig en verankerd zijn in onze samenleving.

Psychologische operaties (PSYOPs) zijn nauwkeurig en goed voorbereide MILITAIRE operaties om geselecteerde informatie en indicatoren over te brengen aan het publiek om hun emoties, motieven en objectief redeneren te beïnvloeden, en daardoor uiteindelijk het gedrag van regeringen, organisaties, groepen en individuen kunnen manipuleren. Beïnvloeden, overtuigen, veranderen van perceptie; in die volgorde. Propaganda is informatie, vooral van bevooroordeelde of misleidende aard, die wordt gebruikt om een politieke zaak of standpunt te promoten. Propaganda wordt vaak geassocieerd met de psychologische mechanismen van het beïnvloeden en veranderen van de houding van een bevolking ten opzichte van een specifieke zaak, positie of politieke agenda in een poging om een consensus te vormen voor een standaardreeks geloofspatronen. Propaganda is informatie die niet objectief is en voornamelijk wordt gebruikt om een publiek te beïnvloeden en een agenda te bevorderen, vaak door feiten selectief te presenteren (misschien liegen door weglating) om een bepaalde synthese of perceptie aan te moedigen, of door beladen berichten of ‘geladen taal’ te gebruiken om een emotionele in plaats van een rationele reactie op de informatie die wordt gepresenteerd. Propaganda wordt vaak geassocieerd met materiaal dat door overheden is opgesteld, maar activistische groepen en bedrijven kunnen ook propaganda produceren.

De PSYOP omvat het zorgvuldig creëren en verspreiden van een ‘product’-boodschap. Er zijn drie soorten producten die worden gebruikt om deze berichten te maken. Ze omvatten witte producten die worden gebruikt in openlijke operaties en grijze en zwarte producten die worden gebruikt in de geheime lagen van de PSYOP. Wit, grijs en zwart verwijzen niet naar de inhoud van het product, maar naar de methoden die worden gebruikt om de bewerking uit te voeren. Denk aan White Hats, Black Hats en Grey Hats in de militaire sector. Psychologische oorlogsvoering (PSYWAR), of de basisaspecten van moderne psychologische operaties (PSYOP), zijn bekend onder vele andere namen of termen, waaronder MISO, Psy Ops, politieke oorlogsvoering en propaganda. De term wordt gebruikt om elke actie aan te duiden die voornamelijk wordt beoefend door psychologische methoden met als doel een geplande psychologische reactie bij andere mensen op te roepen.

Er worden verschillende technieken gebruikt die gericht zijn op het beïnvloeden van het waardesysteem, het geloofssysteem, de emoties, de motieven, de redenering of het gedrag van een doelgroep. Het wordt gebruikt om bekentenissen uit te lokken of houdingen en gedragingen te versterken die gunstig zijn voor de doelstellingen van de initiatiefnemer, en worden soms gecombineerd met zwarte operaties of valse vlag-tactieken. Wees je ervan bewust dat de wereld van televisie en digitale media een instrument is geworden van de-evolutie, propaganda en sociale controle. Er zijn bijna onbeperkte middelen aangewend om te begrijpen hoe de menselijke psyche kan worden gemanipuleerd via televisie en andere vormen van massamedia. Wat we vandaag de dag hebben is een steeds geavanceerdere aanval op het volledige spectrum van de vrije wil en het psychologische welzijn van alle mensen. We zijn op een punt gekomen waarop het zelfs niet langer nodig is voor media-instellingen om te proberen hun flagrante werk van het manipuleren van de publieke opinie, het produceren van instemming en het creëren van winnaars en verliezers in de hoofden van het reeds gehersenspoelde publiek te verbergen.

Als geïnformeerde mensen moeten we (h)erkennen dat we worden voorgelogen en dat de instellingen waarop we zouden moeten kunnen vertrouwen om ons een objectieve kijk op de wereld te geven, allesbehalve objectief zijn. Het zijn betaalde sponsors van de negatieve agenda’s van de machtselite. Dus, let op, ontwikkel een sterk onderscheidingsvermogen, ontwikkel je Bullshit-meter en doe je eigen onderzoek om wakker en bewust te blijven in deze tijden van grote turbulentie en krachtige verandering.

~ Lisa Renee

Een gedachte over “Ontwikkel je Bullshit-meter en doe je eigen onderzoek..”
  1. Programmeer zelf en weet wat éénvoud is:

    /* descr: Surface of a parallellogram formed by two vectors
    descr: in world of space largest string
    input: character strings considered as vectors
    rtval: surface which is crossproduct
    nbugs: none untill now
    revis: 0.7
    autor: copyright ing. J. Onno Dekker 1988-2020
    */
    double hypercrossproduct(char *a, char *b)
    { return 2.0 * heronhyperdelta(a,b);
    }

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....